Jumaat, 5 Februari 2010

DAFTAR BUTIR PERIBADI

DAFTAR BUTIR PERIBADI

 

JADUAL KERJA

(Peraturan 6)

 

PASUKAN  KADET POLIS DIRAJA MALAYSIA

PERMOHONAN KEAHLIAN ANGGOTA

 

 

BAHAGIAN “A”

(Hendaklah diisikan sepenuhnya oleh pemohon dengan huruf besar)

 

 

Nama Bapa:

 

            Saya (nama penuh)* …............................................................... yang tinggal di (alamat) ….................................................................................................................................................................. ingin menjadi seorang anggota Pasukan Kadet Polis Diraja Malaysia. Saya telah dilahirkan pada (tarikh) …........................ di (tempat lahir) …..................................... Nama bapa saya ialah ….............................

…................................ Saya bersekolah di (Maktab atau Sekolah) …......................................................... (Tingkatan …................) Kegemaran dan kecenderungan-kecenderungan saya ialah …...........................

................................................................................................................. Saya boleh bertutur dalam loghat / bahasa-bahasa …..................................... Kewarganegaraan saya ialah …................................................

 

            Saya tidak menjadi anggota mana-mana pertubuhan atau kelab yang mungkin menimbulkan kerumitan bagi diri saya untuk menjalankan tugas-tugas dan memberikan sepenuh taat setia saya sebagai seorang anggota Pasukan Kadet Polis Diraja Malaysia.

            Dengan ini, saya mengaku bahawa segalayang telas saya tuliskan di atas adalah benar dan betul.

 

 

Tarikh: ….................

Tandatangan: …................................

 

(Pemohon:                                                           )

 

                *Sekiranya pemohon itu dari kaum Cina, nama penuh hendaklah juga disertai dengan tulisan-tulisan Cina.

 

 

Bahagian “B”

(Hendaklah diisi dengan sepenuhnya oleh pemohon dengan tulisan tangannya sendiri)

 

 

PERJANJIAN PERKHIDMATAN

 

            Sekiranya saya diterima menjadi anggota Pasukan Kadet Polis Diraja Malaysia, saya akan:

(1)     Mematuhi dengan tulus ikhlas segala peraturan, hukuman dan kehendak  Pasukan Kadet Polis Diraja Malaysia atau sebarang unit atau sub unit.

(2)     Memberi notis yang berpatutan dengan cara bertulis jika saya hendak berhenti daripada pasukan ini.

(3)     Memulangkan dengan kemas, teratur dan dalam keadaan yang baik sekiranya saya hendak berhenti daripada pasukan ini atas sebarang alasan, SEGALA lencana, peralatan dan perkakasan yang telah diberikan kepada saya oleh  Pasukan Kadet Polis Diraja Malaysia ataupun unit atau sub unitnya.

 

 

Tarikh: ….................

Tandatangan: …................................

 

(Pemohon:                                                           )

 

 

 

Bahagian “C”

(Hendaklah diisi dengan sepenuhnya oleh bapa/penjaga)

 

BAPA / PENJAGA

 

            Saya, (nama bapa/penjaga) …............................................................... yang tinggal di (alamat) ….................................................................................................................. bapa/ penjaga kepada pemohon tersebut di atas, dengan ini mengizinkan anak lelaki / perempuan / jagaan saya menjadi anggota  Pasukan Kadet Polis Diraja Malaysia.

Tarikh: ….................

Tandatangan: …................................

 

Tarikh: ….................

 (Bapa/Penjaga:                                                 )

Disaksikan oleh: ….............................

 

 

Bahagian “D”

(Hendaklah diisi dengan sepenuhnya oleh Pengetua/Guru Besar Maktab/Sekolah Pemohon)

 

GURU BESAR / PENGETUA

 

            Saya, (nama guru besar/pengetua) …........................................................... Pengetua / Guru Besar ….................................................................................. atau (jawatan) …..................................... meluluskan pemohon (nama pemohon) …............................................................... menjadi anggota  Pasukan Kadet Polis Diraja Malaysia.

 

ULASAN – (Perakuan dan sebagainya): 



Tarikh: ….................

Tandatangan: …................................

 

(Cop Pengetua/Guru Besar:                                )

 

 

Bahagian “E”

(Hendaklah diisi dengan sepenuhnya oleh Pegawai Perubatan)

 

SURAT AKUAN PEGAWAI PERUBATAN

 

            Saya mengesahkan bahawa saya telah memeriksa (nama pemohon)…................................................................... dan saya dapati bahawa pemohon adalah layak/ tidak layak menjadi anggota  Pasukan Kadet Polis Diraja Malaysia. Dalam pemeriksaan ini, saya dapati kecatatan dan/ atau keanehan seperti berikut:

…..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

yang akan / tidak akan, pada pendapat saya, menghalang pemohon daripada berkhidmat sebagai seorang anggota  Pasukan Kadet Polis Diraja Malaysia.

Tarikh: ….................

Tandatangan: …................................

 

( Cop Pegawai Perubatan:                                   )

 

 

Bahagian “F”

(Hendaklah diisi dengan sepenuhnya oleh pemohon dengan tulisan tangannya sendiri)

 

PEGAWAI PEMERINTAH

 

Diluluskan / Tidak diluluskan.

 

Tarikh: ….................

Tandatangan: …................................

 

(Cop Pegawai Pemerintah:                              )

 

 

JADUAL KEEMPAT

(Kaedah 9)

 

PASUKAN KADET POLIS DIRAJA MALAYSIA

AKUAN JAWATAN

 

          Saya (nama pemohon).......................................................... adalah dengan ikhlas dan sebenarnya mengaku bahawa saya akan berkhidmat dengan ikhlas dan sebenranya mengaku bahawa saya akan berkhidmat dengan baik dan taat sebagai …................................................. dalam  Pasukan Kadet Polis Diraja Malaysia dan akan mematuhi, mempertahankan dan mengekalkan undang-undang Malaysia dan akan mematuhi, mempertahankan dan mengekalkan undang-undang Malaysia dan akan saya akan menjalankan kuasa-kuasa dan kewajipan-kewajipan kuasa-kuasa dan kewajipan-kewwajipan jawatan saya dengan jujur dan rajin.

 

 

Tarikh: ….................

Tandatangan: …................................

 

(Pemohon:                                                           )

 

Diakui di hadapan saya pada (hari) …................ haribulan (tarikh) ….......................

 

Tarikh: ….................

(Tandatangan Jurubahasa jika ada)

Tandatangan: …..............................

(Pegawai Polis yang diwartakan)